BLITS MAGAZINE: OOST-VLAANDEREN!

Met de uitbreiding van de editie Zwevegem naar Ronse en de start van de editie Oudenaarde-Gavere zet Blits Magazine vanaf januari 2020 officieel zijn eerste stappen in Oost-Vlaanderen. Een te verwachten uitbreiding na het veroveren van de volledige provincie West-Vlaanderen. Met deze uitbreiding zet Blits zijn ontwikkeling voort en zit het meteen ook voor op het uitgestippelde schema.

Vanzelfsprekend wordt er niet geraakt aan de succesformule die Blits Magazine in al die jaren heeft geplaatst waar het nu staat, ook in Oost-Vlaanderen gaan we gewoon door op dat elan: lokaal, kwalitatief en 100% met Bpost.

Met de uitbreiding naar Oost-Vlaanderen is de basis gelegd voor verdere expansie.

De nieuwste telg in de Blits-familie. 38.776 exemplaren groot en uiteraard allemaal met Bpost verspreid. Bedeling wordt voorzien in Brakel, Eke, Gavere, Horebeke, Kruisem, Maarkedal, Nazareth, Oudenaarde, Wortegem-Petegem en Zwalm.

Met 28.614 exemplaren is de editie Zwevegem-Ronse ongeveer 11.000 exemplaren groter dan in de voorgaande jaren. Met de uitbreiding naar Ronse willen we graag de link tussen de West-Vlaamse en Oost-Vlaamse ardennen maken.

Aan het woord: Jochen Van Coillie, verantwoordelijk uitgever Blits Magazine

Proficiat met de uitbreiding, vertel ons meer!
"We groeien alweer, dat is het belangrijkste. Na in de afgelopen jaren onze positie in West-Vlaanderen te hebben ingenomen is het tijd voor een Oost-Vlaamse editie en is het tijd om daar ook Blits Magazine op de kaart te zetten."

Je zegt het zelf: jullie groeien 'alweer', kan je de groei van de afgelopen jaren omschrijven en verklaren?
"Het is vrij simpel, we doen waar we goed in zijn en kiezen daarbij ook bewust voor kwaliteit. Toen we met Blits van start gingen in 2008 hebben we onszelf 10 jaar gegeven om in volledig West-Vlaanderen te verschijnen, dat is ons ook gelukt en daar waren we terecht fier op maar het neemt niet weg dat de ambitie verder ligt."

Waar ligt dan ambitie dan?
"'Shoot for the moon and land among the stars' is zowat het motto hier. We hebben een duidelijke visie over uitbreiden en hoe dat te doen en alhoewel dat soms gepaard gaat met de nodige groeipijnen, slagen we er elk jaar wel in om onze eigen positie te verstevigen. De ambitie mag dan ook zijn om het niet bij één Oost-Vlaamse editie te houden, net zoals we onszelf destijds een termijn hebben opgeplakt om West-Vlaanderen in te nemen, is dat nu niet anders met Oost-Vlaanderen."

Is de ambitie op bedrijfsniveau een verlengde van de eigen ambitie?
"Ze gaan uiteraard hand-in-hand. We zijn en blijven een KMO dus het is logisch dat het bedrijf en de ambitie ervan een verlengde zijn van degene die er dagelijks over waakt. Het zou daarnaast ook maar al te vreemd zijn om op mijn leeftijd en met zo'n team geen ambitie te tonen."

Tot slot in het kort: wat brengt 2020 dus voor Blits?
"Uitbreiding en veel 'goesting' zoals we het hier zouden zeggen."